Used to do art, somehow my canvas turned into cakes... Still learning, and slowly developing so maybe one day it will be more than a hobby...

This blogg is here for me to share my hard earned knowledge about making and decorating cakes, cupcakes, cookies and cakepops. I am self taught, so I have therefore learnt the hard way. Hopefully you won't have as hard of a time. Good luck, and Enjoy! J.

lördag 1 mars 2014

Princess Barbie Cake - Ellie's 4th Birthday


(Smaller text is swedish translation - Svensk text i kursivt)
The cake - Princess or Barbie Cake

 

 So once again this entry is almost a year late. Ellie is now almost 5 and looks so different! Insane how fast the time goes. I finally found the cord for my camera to transfer the pictures so I can finally make an entry about this most wonderful day!

(Ännu en gång så skriver jag detta inlägg nästan ett år sent. Ellie är nästan 5 och ser helt annorlunda ut. Helt galet vad snabbt tiden går! Jag har äntligen hittat min kabel till min systemkamera, så nu kommer lite bilder från denna underbara dag.)

We had only lived in sweden for a few months and this is evident in the emptyness of our house. Ellie's room has NOTHING in it. Mainly because this is her bedroom and she has her playroom downstairs. It still looks so sad though. A little girls room should be filled! That's what we planned on doing with her birthday. There was no expense spare on this birthday(or at least in our eyes)! 

(Vi hade bara bott i sveirge i några månader och det märks på hur tomt vårat hus är. I Ellie's rum finns INGET. Mest för att hennes lekrum är på nedervåningen och att hon bara sover här inne. Men det ser ändå tomt ut. Tanken var dock att ändra på detta med hennes födelsedag. Här sparades inte på slantarna till denna födelsedag (vilket är ovanligt för oss)!)

Her main present was a bike, but anything we felt she needed to fill her days with activity we got. we aren't the type to spoil our kids on an everyday basis. Ellie won't just get something  because we would like to get it for her. We usually wait for birthdays and christmas to spoil. 

(Hennes stora present var en cyckel, men vi köpte även allt annat som kunde fylla hennes dag med aktiviteter. Vi är inte de som skämmer bort våra barn i vardagen. Hon fårn inte allt hon pekar på kan man säga. Vi väntar istället på födelsedagar och jul...)

We want her day to be special. And I think this day was great for her. Starting with present opening in the morning....

(Vi ville att hennes dag skulle vara speciell. Och jag tror att denna dagen blev underbar! Den började med presentöppning på morgonen...)






 So the day before I finished as much as I possibly could. Like the cake. Her very lovely princess-cake. It was a white velvet sponge coloured into Ombre shades of pink. It was filled with vanilla Swiss meringue buttercream and raspberry curd and lemon curd. 

(Dagen innan gjorde jag så mycket jag bara kunda så att jag kunde fokusera på Ellie på hennes födelsedag. Jag gjorde t.ex. hennes princess tårta. Det var en White velvet tårtbotten färgad till rosa i olika toner för att få en ombre effekt. Den var fylld med Swiss Merigue buttercream och halloncurd och citroncurd.)

Anyone who has followed what I do when it comes to cakes knows by know that I tend to do the... stupid... the over the top... the time consuming... and this cake was no different. sitting with tweezers putting clusters of 3 sprinkles on the cake... took approximately 2 hours!!!
(Alla som har följt det jag gör vet vid det här laget att jag har en tendens till att göra det som inte behövs.. bara det tar tid och blir detaljerat typ... Jag vet jag är tokig. Även denna gången gjorde jag det. Att sitta med en pincett och sätta fast små strösselkulor en i taget för att skapa en liten samling av 3 pärlor... ja, det tog mig 2 timmar bara det...)

Here are some pictures of The dessert table I made. On the dessert table I had the princess cake (barbie cake), cakepops with the taste of "Ballerina Kladdkaka" (a brand of cookies in sweden) and chocolate balls (Swedish kiddy nobake classic), Chocolate cupcakes filled with lemon curd and with a white chocolate buttercream, Swedish crumbly sugar cookies (drömmar) and vanilla panacotta with lemoncurd topping. I also had a raspberry lemonade as a beverage.
(Här kommer bilderna på dessertbordet jag gjorde för kalaset. PÅ bordet fanns tårtan(naturligtvis), cakepops med smak av ballerina kladdkaka(de rosa) och chokladbollar(de bruna), chokladcupcakes med lemoncurd fyllning och vitchokladfrosting, hemmagjorda drömmar, vaniljpanacotta med lemoncurdtopping och hallon lemonad som dricka.)   


The dessert table - sorry I don't have better pictures!

The Princess cake/Barbie cake

Princess cakepops, Her Highness Cupcakes, Princess cookies



Princess Cakepops  and Raspberry Lemonade

The coveted goodiebags - folded from wrappingpaper!
My first pompoms! Not all that easy to make! Not at all!!

I use "pxlr" to edit my photos, and I used the same program to create the little tags on everything. The names on the goodiebags, and the little tags by each dessert. picked a pink polkadot background that I saved from the internet as a picture. I then edited it with the free shapes and images within the pxlr program. Pxlr is free online. Just do a search in google and I use the express version.

(Jag använder "pxlr" att redigera mina bilder, jag anväänder även det programmet för att göra alla små brickorna du ser på allt. Även namnen på godispåsarna. Jag valde en vit och rosa prickig bakgrund som jag sparade som bild. Sedan redigerade jag den bilden med alla gratis bilder och former som finns i pxlr programmet. Pxlr är gratis på internet, du behövr bara söka i google. Jag använder "express" versionen.)


Her Highness in all her glory :-)!



This was officially the Pink Fluff Party :-D!!!!


Me and my pink fluffprincess ;-)
Cut opened to give the surprise ombre effect! It gave the awaited "ooo" effect ;-)



Enjoy.
-J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar